Artificial Intelligence for Computer Games
An Introduction
Résumé
Learn to make games that are more fun and engaging!
Building on fundamental principles of Artificial Intelligence, the author explains how to create NPCs with progressively more sophisticated capabilities. Learn how to develop NPCs who can:
- act in the game world;
- perceive the game world;
- react to what they perceive;
- remember what they perceive;
- think about the effects of possible actions;
- and finally learn from their experience.
By the time you finish reading this book you will be able to recognize which techniques might have been used to generate the behavior you see in the computer games you play. You'll also be able to decide which capabilities are appropriate for the NPCs in your game.
Sommaire
- Introduction
- Acting
- Perceiving
- Reacting
- Remembering
- Searching
- Learning
- A Picking
- B Programming
Caractéristiques techniques
PAPIER | |
Éditeur(s) | AK Peters |
Auteur(s) | John David Funge |
Parution | 15/02/2005 |
Nb. de pages | 146 |
Format | 16 x 23,5 |
Couverture | Relié |
Poids | 330g |
Intérieur | Noir et Blanc |
EAN13 | 9781568812083 |
ISBN13 | 978-1-56881-208-3 |
Avantages Eyrolles.com
Nos clients ont également acheté
Consultez aussi
- Les meilleures ventes en Graphisme & Photo
- Les meilleures ventes en Informatique
- Les meilleures ventes en Construction
- Les meilleures ventes en Entreprise & Droit
- Les meilleures ventes en Sciences
- Les meilleures ventes en Littérature
- Les meilleures ventes en Arts & Loisirs
- Les meilleures ventes en Vie pratique
- Les meilleures ventes en Voyage et Tourisme
- Les meilleures ventes en BD et Jeunesse
- Informatique Développement d'applications Algorithmique et informatique appliquée Intelligence artificielle
- Informatique Développement d'applications Programmation graphique et multimédia Programmation de jeux
- Sciences Techniques Robotique
- Sciences Techniques Intelligence artificielle I.A. appliquée
- Sciences Techniques Intelligence artificielle Systèmes experts
- Sciences Techniques Intelligence artificielle Réseaux de neurones
- Sciences Techniques Automatique
- Graphisme & Photo Graphisme 3D Direct X et Direct 3D